wtorek, 31 lipca 2007

MyFramework

Jest to pierwsza publiczna wzmianka o moim frameworku (robocza nazwa MojFramework ;) ).
Jest on oparty o wzorzec MVC . Pomysł jego stworzenia był prosty i chyba oczywisty bo potrzebowałem narzędzia do szybkiego tworzenia serwisów internetowych a ponieważ gotowe frameworki mi nie odpowiadały to napisałem swój. Aktualnie jest w wersji wczesno testowej i nie nadaje się jeszcze do publikacji ale jak tylko czas pozwoli będą go rozwijał.
W najbliższej przyszłości zapowiada się iż będę mógł przetestować jego przydatność w trzech nowych projektach.
Przy jego tworzeniu przyjołem zasadę aby był maksymalnie elastyczny a jednocześnie aby wykorzystywał wiele gotowych rozwiązań.
Kontroler odpowiada za akcje serwisu ale to jest raczej oczywiste dla przejrzystości przyjołem podział serwisu na podstrony i każda z podstron zawiera się w jednym pliku kontrolera.
Model to poprostu zbiór gotowych rozwiązań które można wykorzystywać w dowolnym kontrolerze.
W widoky wykorzystałem system szablonów Smarty, który zapewnia szybkie działanie (poprzez cachowanie) a jednocześnie jego rozbudowane możliwości pozwalają osiągnąć wyjątkowe efekty.

Wkrótce więcej informacji o MyFramework.

Brak komentarzy: